Shop By Style - Selected

Mit forhold til de andre bloggere – Venner eller Konkurrenter?

Mike Afsharian photo IMG_2870_zpsps7gkijg.jpg

 

Jeg får ofte spørgsmålet af venner og bekendte: ”Er du venner med alle de andre bloggere eller er i alle sammen konkurrenter?”

Det er et sjovt spørgsmål at få, for kan man ikke bare være venner og konkurrenter på samme tid? Eller udelukker det ene det andet? Personligt vil jeg mene, at man sagtens kan være venner og konkurrenter på samme tid

Jeg har ikke i min tid som blogger, ladet professionelle forhold ødelægge de personlige forhold. Men samtidig er man godt klar over, at man som blogger er i en branche, hvor der er mange om buddet.

Jeg tror at det hele handler om, at finde en balance. At man skal gå igennem sin karriere som blogger, med tanken i baghovedet om at, man sagtens kan hjælpe andre bloggere – uden at spænde ben for sig selv.

Nogle bloggere mener, at man får mest ud af at løfte i flok. Det vil sige at man splejser om sine kontakter, når det kommer til firmaerne og samarbejdes partnere. Jeg mener ikke altid at det er en fordel at bruge andres kontakter, det kan til tider godt virke som et fremprovokeret samarbejde og kan ende med ikke og være det rigtige fit for netop den samarbejdes partner.

Samtidig mener jeg dog at jobbet som blogger, lige meget hvordan man vender og drejer det, er et selvstændigt job. Ment på den måde at, de kontakter man har og de samarbejdes partnere man har, er baseret på ens unikke udstråling og er personlig. Jeg mener derfor at det er meget vigtigt som blogger, at lade det være op til firmaerne, at kontakte dig og ikke kontakte firmaerne igennem andre bloggere kontakter.

Jeg har nogle rigtige gode personlige forhold i miljøet som blogger – men når det kommer til spørgsmålet om, jeg ser dem som venner eller konkurrenter, vil jeg beskrive dem som bekendte og selvfølgelig nogle få gode venner.

Jeg ved godt, at i sidste ende, at de firmaer der måtte ønske at have mig til at repræsentere deres mærke, vælger mig, fordi at de syntes at jeg er det rigtige fit til netop deres brand.

Det vigtigste er, at fokusere på hvilke mål man selv har som blogger og hvilken plan man har, for at nå dem. Så man har en plan om hvordan man når derhen – i modsætning til at se andre bloggere som andre konkurrenter.

 

 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Shop By Style - Selected