Give it a fade

Disse 5 kostråd kan få dig tilbage i form

 

 

skaermbillede-2016-12-12-kl-17-28-55

Til at starte med er det meget vigtigt hvor mig at gøre en ting klart. Disse råd er baseret på min egen erfaring og ikke andet end det, jeg har prøvet og følger selv disse regler og de virker!
1. Til morgenmad prøver jeg altid at starte dagen ud med noget grønt. Det kan være grøntsager, avokado osv. Dertil spiser jeg kød og det kan sagtens erstattes af f.eks bønner. Jeg spiser altid 1 frugt med min morgenmad, på den måde så får jeg også et skud sundt frugtsukker.

2. Nogle gange så springer jeg min frokost over. Dette råd vil mange nok sige er forkert, men ikke desto mindre er det noget jeg en gang i mellem gør. Hvis du engang hver 10 dag springer frokosten over kan det faktisk være ret sundt, kroppen har et lager af glukose som den vil bruge af for at kompensere for det manglende måltid. Derudover så er der lavet mange undersøgelser om at netop sulte ( en gang i mellem) kan være sundt for kroppen. Der er ingen ( eller jeg) der siger at du kan sulte dig til et vægttab, for det kan du ikke! Men jeg siger bare et par gange om måneden kan det faktisk være ret sundt.
3. Snack hele tiden på sunde ting. Om det er grovstænger (palæo), gulerødder eller nøder så prøv at snack på noget sundt. Det kan gøre forskellen for hvor meget du spiser til frokost/aftensmad. Jeg har selv meget mindre lyst til usunde snacks, hvis jeg holder mig “mæt” i løbet af dagen med sunde ting.
4. Undgå mælk! Der findes utrolige mange holdninger til mælk og jeg drikker det også selv en gang i mellem. Men faktum er at mælk er lavet af køer til at få deres kalve til vokse hurtigt ( Væksthormon) Dette betyder samtidig også at hvis du bare en 1 måned ikke indtager noget der indeholder mælk. Ja så vil du opleve et mindre/støre vægttab og en ofte renere hud.
5. Undgå kornprodukter. Nogle mener at havregrød om morgenen er det sundeste der findes, men alt hvad der hedder korn, er ikke det rigtige at indtage hvis man ønsker et vægttab. Faktisk så bliver der ofte solgt en masse produkter som “fuldkorns bagels” som indeholder fuldkorns hvedemel. Det får forbrugeren til at tro det er sundt, men nej i maven bliver det til rent sukker. Derfor hvis du skal løbe noget med korn i, så tænkt dig godt om og læs bag på produktet. Prøv så vidt muligt kun at gå efter produkter der er så grove som muligt og helst ikke indeholder nogen form for hvede. Havregryn kan godt være sundt og godt at spise, bare ikke forbindelse med et væggtab

Disse råd bruger jeg selv til dagligt. Det er ikke noget jeg slavisk følger og det kan jeg heller ikke anbefale andre at gøre. Men se mere disse råd som en rød tråd som i store træk kan følges.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Give it a fade